Rendszeres olvasókhttps://kertelgetes.blogspot.com/2024/02/isten-veled-februar.html#comment-form

Munkáim
tuzes.beata@gmail.com

2016. december 13., kedd

Zöld követ vettem



Tegnapra belém bújt a kisördög és doki helyett hobby boltba mentem a hímzés nyakláncához zöld követ keresni. Vettem ami volt és ahhoz alkalmazkodom. Pontosan belőttem a kő helyét a mintán és körbegyöngyözöm. Nagyon nehéz, mert a minta nem követi a hímzett kockákat.  Nem bírtam ki, az elsőt látnom kellett. Gyönyörű a ruha mellbetét mintázata és az egész akkora kihívás, hogy imádom készíteni.
A doki nem maradhat el, mert a térdem csak járóképes, de nem hibátlan. Az ünnepekre való készülődés miatt eltoltam későbbre a vizsgálatokat.


A Tescoban és más áruház láncoknál az ünnepi sütikhez a kellékek külön körállványon vannak és idén először láttam a fahéjas cukrot és a vaníliás aromás sütőport.  Azonnal ki kell próbálni!


A kisült linzertésztát fahéjas cukorral szórtam be. Leesik, marhaság. Tegnap, mikor Verával telefonon beszéltünk és meséltem mit vettem, azt mondta kedvesen: fahéjat otthon is tudsz keverni porcukorral. Jéé, igaz. Na, mindegy. A fiúk itthon kérdezték: töltve lesz?, mártás lesz hozzá? NEEEEM! Morogva, de az itthon felhalmozott tej mennyisége miatt készült mellé madártej. A képen még nem került a tojásfehérje tetejére a fahéjas cukor, de a férjem teleszórta. Adjunk neki, ha már van itthon! Mérges voltam, mert néha utálom a sok sütni-főzni valót. Egy sütit bekaptam, jó a recept. Madártejből nem eszek, mert csak laktózmentes tejet iszom. A fiúk elfogyasztják. Szóval: az ízesített sütőpor és a tasak hátulján található recept bőven megéri a 49 Ft-ot.



Esett a hó és két napig meg is maradt. Szép volt.

5 megjegyzés:

Rita 2016. december 13. 21:12  

Többféle terápia is létezik!:)
Nagyon bátor vagy, hogy követ és gyöngyöt hímzel a képre!
Sokféle új ízzel próbálják behúzni az embert a csőbe!

Vera 2016. december 13. 23:19  

Valóban nagyon szép a minta!
Sütiről nem irok elmondtam... Kellett a madártej is mellé...Magában szerintem száraz kissé.. akármivel szóród meg...fürdethetted mákban is, akkor is száraz marad...
Mint mondtam én a dióba is mindig teszek fahéjat... sőt,madártejre is...és minden édesre...ad neki egy finom illatos aromát, jó ízt...

Névtelen,  2016. december 14. 12:27  

Ez a minta igazán nőies és elegáns. És persze nagyon szép lesz, élőben biztosan még jobban mutat a gyöngyökkel.

Lia

Edit 2016. december 14. 18:26  

Szépen alakul a csajszi! Jól fog mutatni a nyakéke is! :)
A hókiflit még melegen kell fahéjas porcukorba, vagy sima porcukorba forgatni, akkor rajta marad, legalábbis én mindig úgy csinálom.

Palkó 2016. december 15. 15:39  

Tényleg nagy kihívás ez a kép, pláne gyöngyökkel, de nem féltelek! :) Tudom, hogy megoldod, és gyönyörű lesz! :)
A vaniliás kiflit nagyon szeretem, régen anyukám gyakran készített...
Fahéjas vaniliáscukrot én is vettem, persze. lehetne keverni itthon is, de ez más :)))
Jó lenne igazi fehér karácsony...