Rendszeres olvasókhttps://kertelgetes.blogspot.com/2024/02/isten-veled-februar.html#comment-form

Munkáim
tuzes.beata@gmail.com

2019. szeptember 29., vasárnap

Elejepánt, póló varrása


A Burdában találtam ezt a szabásmintát. Sajnos kevés az olyan modell ami rám is jó, így nagy választási lehetőségem nincs. Nyáron láttam egy könnyű  ruhát ami felül sárga volt, lejjebb haladva a világostól a sötét rózsaszínbe ért véget. Rám nem volt jó, ott hagytam, de az ötlet tetszett és most vettem fehér flanelt és szeretném befesteni. Azért ilyen gyűrött az anyag, mert forró vízben átmostam, hogy először menjen össze, utána szabom ki. Képtelen voltam simára vasalni. De ez egy későbbi gondom lesz.


Eljutottam a varrással egy darabig, de ma az oktató segítségét kértem az elejepánt megvarrásához, én elrontottam és vissza kellett bontanom. Hihetetlen, de mindent jól csináltam. Két centis, 45 fokos szögű becsípés hiányzott. Apró dolog, de így lesz szép.


Ma délután még felvarrtam a gallért. Most pihenek.


Textilbőrrel fogunk dolgozni és ahhoz előre tanultuk a cippzár ilyen bevarrását. Táska készül műhelymunkában, azaz egyszerre többen készítjük ugyanazt a darabot.


Ehhez mindenki megrendelte magának a hozzá való és neki tetsző színű bőrt. Ajánlom a Kell-me textil webáruházat nektek is.


Továbbá megvarrtam életem első pólóját. Ezt csal lockkal varrjuk, hogy megtartsa az anyag a rugalmasságát, ne szakadjon a cérna.


 Az újját meg az alját fedőzőgéppel. Először varrtam ilyen géppel és most ilyet is akarok! De ha nem varrok túl sok pólót akkor felesleges, még nem tudom. Szabással együtt egy óra alatt kész lett. Nekem ez nagyon tetszett.


 Ilyentájt szoktuk a piacon megvenni a szilvát és egyszerre készítek sok gombócot. 2x12-t le is fagyasztottunk. Az a kívűlről gyönyörű szilva belül igen zöld volt, ezért kevertem porcukrot fahéjjal és azt tettem bele a mag helyére.


Anyósomtól megörökölt szakácskönyvből veszem a jó burgonyás tészta készítését. Közzé teszem, mert így készítve nagyon finom:

1 kg burgonya
20-30 deka liszt
egy jó kanál búzadara
2 evőkanál olaj
1 tojás


Én az adag kétszeresét csináltam és abból lett 38 darab.

8 megjegyzés:

JuciKa 2019. szeptember 29. 19:52  

Jó dolgokat tanulsz a varrónőtől.

Rita 2019. szeptember 29. 20:11  

Jók ezek az apró praktikák, tudom, mondtam már, de csak ismételni tudom magamat.
Lehet, hogy nekem is ilyen fedőgép kellene? Szeretek pólót varrni, de overlockom sincs...

Tüzes Beáta 2019. szeptember 29. 20:21  

Rita: meggondolandó ez a befektetés. A gép hosszú évekig a segítségünkre van.

Vera 2019. szeptember 30. 13:55  

Biztos hogy nagyon jó, ha van egy igazi varrónő, aki mengmutaja... sok apró titkok, kis mozzanatok, ami nincs leírva...
Mi a tanfolyamon egy nadrág szerkesztését és mintáját készítetük el, és egy akkor divatos átkötös ujjatlan felső mintája volt a tananyag..Több mint 40 éve, a többit magamtól, sokszor a sokadikra lett jó...és tuladonkép, csak egy felső és egy nadrág mintája volt, abból variáltam, mig "sovány" voltam...

Holdgyöngy 2019. október 1. 18:55  

Számítógépes tanár meselte autodidakta módon tanulta meg anno a használatát,s mert megkínlódta meg is jegyezte.

Holdgyöngy 2019. október 1. 18:57  

Én is eszerint készítem a szilvásgomb ócot, finom.Gratulálok, lassan szépen beletanulsz mindenbe.

Tüzes Beáta 2019. október 2. 18:33  

Tanulni, a gyakorlatban elsajátítani sokkal könnyebb egy tanár mellett. Egy jó tanár mellett.
Vera: le a kalappal az egyénileg tervezett és elkészített sok holmi készítéséért!

Holdgyöngy 2019. október 4. 20:57  

Az biztos, hogy szárnyakat ad az embernek.