Rendszeres olvasókhttps://kertelgetes.blogspot.com/2024/02/isten-veled-februar.html#comment-form

Munkáim
tuzes.beata@gmail.com

2021. június 16., szerda

Tejszínes epertorta


Nagyon sok eprünk lett az idén. Reggel kimentem lefotózni és felmérni van-e annyi, hogy betegyem a sütőbe a torta alapját, a 4 tojásból sült piskótát. A férjem hozott a napokba tejszínt, erre készülve. Már többször tele tál epret hoztunk be, a beérésnek lassan vége lesz.






Összetalálkoztunk a cicával, ő bejött velem, evett, utána nagy mosdás és összegömbölyödve pihenés.



Az epret mosás és tisztítás után turmixba tettem, a fél liter tejszínt felvertem, és vegyítettem:





Mint az eperfagyi, csak nem fagyos. Újra bemutattam, mint a múltban is, de annyira fotózást kíván. Nagyon finom!




Az idén én nem akartam kertezni, de a férjem bátyja, akinek melegháza van hozott egy csomó palántát. Némelyikről azt sem tudjuk mi az, de kiültettük. Én az erkélyládákba tettem a teraszra fűszernövényeket, snidlinget, salátát, zöldpetrezselymet és mást. Fejlődnek, növekednek.




A piacon vettem curry palántát, mert kiváncsi voltam rá, eddig ilyet még nem ültettem. Szintén ládába, de olyan gyorsan kinőtte, hogy a kertbe került. Az élénk sárga virágokat levágtam és szárítom, féltem ha jobban kinyílik szétfújja a szél. A férjem szerint ez korai volt. Ért hozzá valaki?




Nagyon szeretek nézelődni textileket az Ali expressen. Drága lett ott is sok minden. De ez nem és ellenálhatatlan volt a számomra ez a két kép. Textil, nem vasalható matrica és fogalmam nincs mit készítek belőle...




 

Változatlanul korán ébredek reggel és míg mindenki alszik van időm böködni ezt a szép képet. 


Ezúton köszönöm Áginak A Cérnalányok webáruházat, ma rendelnem kellett elfogyó fonalakat és mind volt is! Remek, holnapra itt is lesz.


Hangulatom: felhívtam a pszichiáteremet és a 10 mg-os antidepit 20-ra kértem emelni. Azóta visszatért a kedélyem, nagyon jó hogy van mentális segítség a nehezebb időkben! Most újra összeszedett és közlékeny vagyok.

6 megjegyzés:

Rita 2021. június 16. 20:28  

Örülök, hogy jobban vagy! Látszik, ég a kezed alatt a munka!

Névtelen,  2021. június 17. 5:49  

Jó nézni a kertet, a Pötyi cica pedig tündércukiság.
A torta nagyon nyami!

A képek - mind a textilképek, mind a hímzés - mesésen szépek!

Lia

Fáni 2021. június 17. 14:21  

A torta nagyon gusztusos.
Sajnos a fűszernövényekhez nem értek, mindig küszködök én is azzal a kis nyamvadt levendulámmal, hogy mikor szedjem le.
A hímzésed már most gyönyörű, milyen lesz ha elkészül :)
Örülök, hogy jobb a kedélyed.

agnesordog 2021. június 21. 16:39  

Örülök, hogy jobban érzed magad . Szépek a dolgaid, mint mindíg . Klassz lett a süti is :-)