Rendszeres olvasókhttps://kertelgetes.blogspot.com/2024/02/isten-veled-februar.html#comment-form

Munkáim
tuzes.beata@gmail.com

2022. június 4., szombat

Eperlekvár


Diétásan is. 




A családnak 6 nagy üveggel, magamnak 4 kis üveggel főztem be eperlekvárt. Diétásat most csináltam először és itt a cukrot ízlésre tettem bele, mert az édesítőt nem lehet dekára mérni. Az Canderel egésze 50 g. Ha édeset kívánok télen  akkor egy-két evőkanál és 100% gyümölcsöt eszek. A legjobb. Többfélét szeretnék készíteni. Na és a cseresznye is kapható már. Hurrá!


Csütörtökön voltam a piacon és kérdeztem megy még lejjebb az eper ára? Akkor volt 1100 és 1450 között. Azt a választ kaptam: ma a legolcsóbb, holnaptól már emelkedik. Jön az eső... A mindenit! Gyorsan vettem 5 kilót. A kb. 500Ft/kg-ra vártam. Én kis naív. Gyorsan mérlegeltem és rájöttem, hogy a kész lekvár ennél is sokkal drágább lesz. Nem kérdés, ha valaki szereti készíteni, meg kell tenni.




 

Most nem látványos részletet hímeztem. A fiók, az asztal uncsi. Vissza is tértem " cicázni ".

2 megjegyzés:

Rita 2022. június 4. 17:57  

Sok finom lekvárt készítesz! Itt még várni kell pár hetet az eperszezonra.

Tüzes Beáta 2022. június 4. 18:46  

Igen, nézem a hőmérsékletet felétek. Nem sokban külömbözik.