Rendszeres olvasókhttps://kertelgetes.blogspot.com/2024/02/isten-veled-februar.html#comment-form


Öreg konyha
Munkáim
tuzes.beata@gmail.com

2024. július 27., szombat

Charlotte tora recept


Nekem Bomba jó tortaként van meg a recept, de mindegy hogy hívjuk.



A hozzávalók:



1 piskótatekercs 

én ezt szeretem a legjobban:



5 db tojás

100g liszt

150 g porcukor

fél sütőpor

Bármivel lehet tölteni. Én a meggylekvárt használok mert az a fiam kedvence.


A bombához:



5 tojássárgája

120 g cukor

2 vaníliás cukor

mk. őrölt fahéj

2 púpozott evőkanál kakaó

2,5 dl tej

100g étcsokoládé

15 g zselatin

2,5dl tejszín

rumaroma


A piskótatekercset elkészítjük, hűtőbe tesszük.



A tojássárgákat habosra keverjük a cukorral, vaníliás cukorral, a fahéjjal és a kakaóval. A tejet melegítjük addig míg feloldódik benne a csokoládé, állandóan keverve a tojásos masszához adjuk és gőz fölött besűrítjük. Kis hideg vízben elkevert zselatint is hozzáadjuk és kihűtjük. Végül óvatosan belekeverjük a felvert tejszínt.


Ekkor kb. 1 cm-re felszeleteljük a piskóta tekercset, kibélelünk vele egy kb. futballabda nagyságú tálat, belesimítjuk a krémet. Ha marad piskóta azt a tetejére tesszük.


Hűtőbe tesszük, tálaláskor kiborítjuk, ha nem jön ki meleg fürdőbe tesszük. Tortaszerűen szeleteljük.





Szülinapi ajándékba készítettem két pólót. A mamának szerető ölelést, apának: kis főnök, nagy főnök matricásat.

0 megjegyzés: